Ceterum censeo Conventum esse delendum
Marek Stefan Szmidt
 
strona główna · działy · tagi · o autorze · szukaj · Polacy.eu.org  
 

Polska2013.10.09 14:29

Pytanie do Pana Roberta Winnickiego

 

W stronę RN

 
Decentralizacja, będąca życzeniem Stronnictwa Narodowego, ONR, Związku Jaszczurczego i Narodowych Sił Zbrojnych, to droga tradycyjna, polska i narodowa, wspólna dla RN i Myśli konserwatywnej.

 

Wobec planowanego spotkania z Panem Robertem Winnickim, Konserwatysta pozwoli Sobie poprosić Redakcję Polacy.eu.org o zadanie następującego – kluczowego – dlań pytania, o rodzaj struktury władzy, jaką Ruch Narodowy zamierza wprowadzić w warunkach zastąpienia przezeń obecnego systemu, zdefiniowanego przez Myśl konserwatywną, jako demokratyczne państwo prawa.

            Czy Ruch Narodowy pragnie utrzymać istnienie i dyktat władzy centralnej, z jej przymusem podatkowym i monstrualną biurokracją, czy też optuje za ewolucją w stronę decentralizacji,  możliwą w zakresie potrzeb i warunków nowoczesnego państwa, pozostawiając koordynację potrzeb Samorządów Terytorialnych oraz spraw ogólnopaństwowych - np. infrastruktury energetycznej, obronności, sieci dróg międzynarodowych - rządom Prezydenta, obieranego w głosowaniu powszechnym?

            Powyższe pytanie jest dla Konserwatysty kluczowym, gdyż pozwoli na zdefiniowanie Ruchu Narodowego, podług następującego klucza pojęciowego:

  1. Utrzymanie nadrzędnej władzy centralnej, jest drogą socjalistyczną, więc w tym punkcie ścieżki RN i Konserwatyzmu etycznego się rozchodzą.
  2. Decentralizacja, będąca życzeniem Stronnictwa Narodowego, ONR, Związku Jaszczurczego i Narodowych Sił Zbrojnych, to droga tradycyjna, polska i narodowa, wspólna dla RN i Myśli konserwatywnej.

     

           Proszę także przekazać serdeczne pozdrowienia oraz życzenia sukcesów w wyborach do PE.

Ceterum censeo Conventum esse delendum

 

 
3925 odsłon  średnio 5 (2 głosy)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować   
Tagi: Robert Winnicki, Marek Stefan Szmidt, Ruch Narodowy, władza centralna, decentralizacja.
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Piotr Świtecki, 2013.10.09 o 15:02
Szanowna Myśli Konserwatywna, tzw. "redakcja" to tacy sami ludzie, jak Myśl, a nawet bardziej. Na pewno coś przekręcą, nie doniosą i w ogóle. Proszę zatem łaskawie się ruszyć z gawry i zadać pytanie oraz wysłuchać odpowiedzi p. Winnickiego osobiście. Po to to spotkanie organizowane jest. Po to jest ono. Po to jest.
Pozdrawiam!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.09 o 20:22
Szanowny Panie Piotrze,
Konserwatysta jest marnym dyskutantem, z powodu krewkości i manier "samca alfa".

Ewentualna odpowiedź Pana Winnickiego o dążeniu do utrzymania władzy biurokracji centralnej, czyli narodowy-socjalizm, mogła by wywołać reakcję alergiczną Konserwatysty, w postaci rękoczynów, czemu lepiej jest zapobiec przez absencję...

Z powodów powyższych ceduję na Pana tytułowe zapytanie.

Pozdrawiam tak Obdarowanego :-)
MStS

PS. Pisząc jasno, Konserwatysta - mając słabe serce - woli jechać jutro na ryby, niźli przeżyć kolejne rozczarowanie...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Paweł Tonderski, 2013.10.09 o 20:30
To my jutro się spotykamy?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.09 o 20:34
Szanowny Panie Pawle,
Konserwatysta, wzorem Don Kichote, walczy o precyzowanie, Kto to jet te "my"
:-)
Pozdrawiamy (My, Konserwatywność)
:-)
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego   
Vortex, 2013.10.09 o 21:26
Tak myślę, że gdyby narodowcy wzięli władzę, to zaczęłaby się ogromna, wielopłaszczyznowa dywersja przeciw Polsce zmierzająca do zdezorganizowania i rozsadzenia kraju od wewnątrz. Oczywiście w takiej sytuacji wzmacnia się władzę i się ją centralizuje. To elementarz.
I oczywiście z punktu Polska musiałaby zrównoważyć budżet. Co oznacza konieczność podniesienia podatków. To też elementarz.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Piotr Świtecki, 2013.10.09 o 21:29
Sami nie damy rady. Musi się obudzić cała cywilizacja łacińska.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Paweł Tonderski, 2013.10.09 o 21:45
Węgrzy już się obudzili, Finowie się budzą, Rumuni, Czesi, Słowacy i Bułgarzy również, Islandczycy już się obudzili, teraz kolej na Polaków. :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.09 o 22:48
Szanowny Panie,
zamiast równoważenia budżetu, Myśl konserwatywna preferuje jego zniesienie.

Nie wyobrażam Sobie także zaistnienia sytuacji: "gdyby narodowcy wzięli władzę", gdyż zepsucie uczyniło znaczne postępy, a ruchu odnowy moralnej nie widać.

Długi Marsz Mao, jest tu cenną wskazówką.

Szansą Narodowców jest sojusz z Konserwą i umiarkowanym Centrum, celem wykształcenia Elit oraz ewolucyjnego przejścia do decentralizacji.

Narodowcy powinni nauczyć się sztuki kompromisu, a nie tylko "prawdziwkowania"... inaczej utworzą skansen (Słowiański?), wokół Kurnika.


Pozdrawiam Pana optymistycznie
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Adam39, 2013.10.09 o 22:49
Vortex, też tak uważam. Z chwilą przejęcia władzy przez narodowców dążenie do decentralizacji Państwa jest według mnie dywersją.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Paweł Tonderski, 2013.10.09 o 22:54
Też tak uważam, najpierw centralizacja władzy z ograniczeniem władzy centralnej do minimum z jednoczesnym ograniczeniem administracji państwowej do możliwego minimum, a potem powoli i etapami oddawanie władzy Polakom, jednak to jest cały cykl, praca przynajmniej dla dwóch, trzech pokoleń Polaków, inaczej decentralizacja władzy przeprowadzana etapami!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.10 o 08:19
Znaczy się dyktatura jednostki, lub "komitetu", który dobrowolnie odda władzę?

Tak, historia rewolucji anty-francuskiej i anty-rosyjskiej oraz oddanie władzy przez Adolfa, a nawet przez Jaruzelskiego, to potwierdzają...

:-) :-) :-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Piotr Świtecki, 2013.10.10 o 08:33
A historia takiego na przykład generała Pinocheta?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Adam39, 2013.10.10 o 11:46
A generał Franco również.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Paweł Tonderski, 2013.10.10 o 11:11
Niestety obawiam się panie Marku, że decentralizacja władzy od razu doprowadziłaby do tego co przewiduje pan GPS, inaczej do anarchii i do analogicznej sytuacji, w której Polska straciła suwerenność państwową.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.10 o 15:42
Szanowny Panie Pawle,
zdaje się, iż "wdepnęliśmy" w trudny temat - dlatego nazwałem go kluczowym.
Oczywiście, wszelkie zmiany muszą mieć charakter ewolucyjny i być uzgodnione z większością, gdyż inaczej są nietrwałe i muszą opierać się na przymusie.

Ponieważ Konserwatysta nie dowierza wszelkiej maści rewolucjonistom, w tym i Narodowym, więc proponuje centralną władzę wykonawczą oddać - lege artis - Monarchii konstytucyjnej, lub - tu kompromis - Prezydentowi, wybieralnemu powszechnie.
Władza ustawodawcza musi "leżeć" w Sejmie, który należy reformować.
Należy - dekretem prezydenckim - znieść "budżet" wraz z jego "dziurą", rozpuścić biurokrację i formować państwo, które utrzyma się z własności państwowej, której jest w Polsce wystarczająco dużo.
Doradzam także nie oddawanie władzy Osobom, które muszą się dorobić...
pozdrawiam Pana serdecznie
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego   
Vortex, 2013.10.10 o 21:41
"Należy - dekretem prezydenckim - znieść "budżet" wraz z jego "dziurą", rozpuścić biurokrację i formować państwo, które utrzyma się z własności państwowej, której jest w Polsce wystarczająco dużo."

O ile dobrze się orientuję jest to już sprawdzona metoda likwidacji Polski. Dokładnie tą metodą przeprowadziliśmy samolikwidację Polski już kiedyś, z doskonałym efektem (dla naszych nieprzyjaciół). Myślę że o niczym innym nie marzą w nieprzyjaznych nam stolicach, jak o realizacji tego pomysłu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.10 o 21:56
Szanowny Panie,
odnoszę wrażenie, iż pomylił Pan bajki :-)

Prezydent (to kompromis Konserwatysty - zwolennika Monarchii konstytucyjnej - na rzecz "demokratów") wyposażony w pełnomocnictwa "kanclerskie", to silne narzędzie władzy wykonawczej, która nie może finansować się z grabieży podatkowej.

Działanie przeciwne, tj. utrzymywanie pasożytniczego "rządu", wraz z jego "budżetem", urzędami skarbowymi i przymusem podatkowym (dziś 80%), to kontynuowanie niewolniczej polityki socjalistycznej.

A każdy socjalizm - czy to czerwony, czy narodowy - jest Konserwatyście obrz(Ż)ydły :-)

z całą sympatią
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Adam39, 2013.10.10 o 22:48
Co oznacza słowo grabież podatkowa? Proszę jeśli można o rozszerzenie i kiedy ona następuje?
Również z czego ma finansować swą działalność (rządzenie) Monarcha Konstytucyjny, który byłby za przeproszeniem gołodoopcem w zadłużonym na całe pokolenia państwie.
Byłbym wdzięczny gdyby pan zechciał szerzej to rozwinąć.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego   
Vortex, 2013.10.11 o 00:03
"Również z czego ma finansować swą działalność (rządzenie) Monarcha Konstytucyjny, który byłby za przeproszeniem gołodoopcem w zadłużonym na całe pokolenia państwie.
Byłbym wdzięczny gdyby pan zechciał szerzej to rozwinąć."

Ja może rozwinę, jak potrafię, bo biegły w historii nie jestem, ale może ktoś biegły doprecyzuje.
O ile pamiętam, w XVI i XVII wieku przy okazji wolnych elekcji szlachta załatwiła sobie szereg przywilejów. Jednym z nich był przywilej niepłacenia podatków. To tak jakby najbogatsza część społeczeństwa ustawą sejmową zagwarantowała sobie przywilej jazdy środkami komunikacji na gapę, i do tego żarcia i picia do woli na krzywy ryj we wszystkich restauracjach. Każdy by tak chciał. Tyle że z wolnością nic to nie ma wspólnego.
Oczywiście późniejsi zaborcy docenili wagę tych "epokowych" pomysłów i nawet w pewnym momencie zagwarantowali że tutaj nic się nie zmieni. Bo oni tak bardzo naszą szlachtę kochali, każdy to wie.
A król z dóbr królewskich oczywiście nie był w stanie zapewnić normalnego funkcjonowania państwa. Kasy było tyle że starczało na utrzymanie dworu i kilka tysięcy wojska do ochrony tego dworu i Warszawy. I tyle. Na drogi, mosty, utrzymanie szlaków żeglownych już nie starczało, co biło z kolei w polską gospodarkę. No a dużo mniejsze Prusy miały kilkadziesiąt tysięcy ludzi pod bronią. Więc jak Prusacy założyli komorę celną na Wiśle (spław zboża do gdańska), to nasza szlachta płakała i płaciła. W ten prosty sposób szlachta płaciła jednak podatki, tyle że za granicę.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Adam39, 2013.10.11 o 00:52
Vortex, co prawda szlachta już nie ta, ale działania niszczące Polskę i Polaków są jeszcze bardziej podłe i podstępne.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.11 o 09:39
Szanowny Panie,
Konserwatysta opiera się - wzorem Romana Dmowskiego i Ludwika Popławskiego - na Konstytucji 3. Maja, która zniosła samowolę szlachecką
:-)
pozdrawiam Pana historycznie
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Adam39, 2013.10.12 o 04:21
Ale nie dała wolności chłopom!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.13 o 16:54
a Kto w roku 1791 dał wolność chłopom?

Kwestia włościańska była omawiana na obiadach czwartkowych, lecz uznano, że jej rozwiązanie będzie zbyt rewolucyjne, jak na owe czasy.

Posprawiam Pana serdecznie
MStS

PS. Konserwatysta pozwoli Sobie na zapytanie, czy wszędobylskie schamienie obyczajów oraz chamstwo władzy nie jest ściśle powiązane z uwłaszczeniem...? :-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Piotr Świtecki, 2013.10.13 o 18:56
Aj, waj, jaka szczodrość - wzięli z własnej kieszeni i DALI wolność chłopom... A mogli zabić ;)
Obawiam się, droga Myśli konserwatywna, że zupełnie nie wyczułaś, że tu sporo chłopów jest - z nieco innym zdaniem.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.13 o 23:01
nie zabija się kury znoszącej złote jajka
:-)
Rolników szanuję, agitatorów parcelacji majątków nie bardzo...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.11 o 09:33
Szanowny Panie,
szersze rozwinięcie znajduje się na +ekotrendy.com w rozdziale o inansowaniu Władzy wykonawczej,
które napisałem celem objaśnienia owych niuansów
:-)
pozdrawiam Pana serdecznie
życząc konstruktywnej narodowo lektury
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego   
Vortex, 2013.10.11 o 00:11
"Działanie przeciwne, tj. utrzymywanie pasożytniczego "rządu", wraz z jego "budżetem", urzędami skarbowymi i przymusem podatkowym (dziś 80%), to kontynuowanie niewolniczej polityki socjalistycznej."

Ciekawe skąd wzięło się to 80%? Chyba z bujnej fantazji.
Jeżeli dzień wolności podatkowej w Polsce wypada w II połowie czerwca, to oznacza że wszelkie obciążenia publiczne ( łącznie z wpłatami na OFE) wynoszą mniej niż 50% PKB.
Pod poniższym linkiem jest ciekawa poglądowa mapka pokazująca stosunek wydatków publicznych do PKB w naszej części świata.

+pl.wikipedia.org
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.11 o 09:36
Szanowny Panie,
nie dodał Pan podatków pośrednich :-)
pozdrawiam Pana serdecznie
MStS
PS. mapki z lewackiej wikipedii, Konserwatysty nie interesują :-) :-) :-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego   
Vortex, 2013.10.11 o 10:00
Chłopie, jak ty taki geniusz, to podaj źródła swoich rewelacji, zamiast wybrzydzać na wikipedię. Napisałem wyraźnie "wszelkie obciążenia publiczne" co oznacza po polsku co oznacza - każdy w miarę rozgarnięty rozumie, też podatki pośrednie.
Te 80% różne nieuki i imbecyle wrzucają czasem. Tyle że szybko się okazuje że nie mają elementarnych umiejętności i wiedzy. Nie mają podstawowej wiedzy o systemie podatkowym w Polsce (nawet tylko takiej jaką ma przeciętny obywatel wypełniający co roku PIT). No i nie potrafią poprawnie obliczać procentów, to pewnie 5 klasa szkoły podstawowej. Ja na temat rzeźby czy malarstwa się nie wypowiadam, bo się nie znam. Czym który anarcho-liberał słabszy w matematyce tym intensywniej i bardziej beztrosko katuje publikę różnymi dziwnymi liczbami wprost z rękawa.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.11 o 10:09
Szanowny Panie,
Konserwatysta nie odpowiada na tak zredagowane zapytania, a zwłaszcza - będąc byłym obszarnikiem - z nagłówkiem "Chłopie"
:-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Piotr Świtecki, 2013.11.02 o 13:38
w takiej sytuacji wzmacnia się władzę i się ją centralizuje. To elementarz.

Władzę - ale nie biurokrację.

Rozpuchłej biurokracji i klienteli obcych wpływów trzeba coś zaproponować. Teoretycznie to jest możliwe - uprzątnięcie i lepsza organizacja życia zbiorowego, w tym gospodarczego, mogłaby dostarczyć przeciwwagi dla niechęci do zmian różnych okopanych na swoich pozycjach ścierwojadów.

Ale być może Myśl Konserwatysty właśnie to miała na grzbiecie?.. I nie ma między Panów zdaniami takiej, jak się na pierwszy rzut oka wydało Turbanowi, sprzeczności?

Kłaniam się!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marcin de Sas, 2013.10.11 o 09:17
Młodszemu Konserwatyście również miła jest perspektywa Monarchii Konstytucyjnej. Niestety tendencja w dzisiejszej Europie jest odwrotna. Miast wprowadzać Monarchę kukiełkowego lepiej już wogóle... Co do szlachty niepłącącej podatków nie należy zapominać, że własność prywatna wyglądała inaczej niż dzisiaj. Zamoyscy, Ostrogscy, Braniccy i inne wielkie rody łożyły ogromne sumy na powiedzmy infastrukturę, która często należała również do nich. Lepiej to wszystko działało niż dzisiaj, kiedy podatki zabierają... nie wiadomo na co. O mecenasie sztuki już nawet nie wspomnę. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.11 o 09:34
Szanowny Panie Marcinie,
Większość dzisiejszych krytyków szlachty uprzedziło się do niej, w skutek obserwowania działań i obyczaju - przywiezionej na czołgach Stalina - szlachty jerozolimskiej
:-)
serdecznie pozdrawiam
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Adam39, 2013.10.12 o 04:18
I to jest prawda, "Większość dzisiejszych krytyków szlachty uprzedziło się do niej" szczególnie tej scyzorykowej "szlachty" i nie tylko przywiezionej na czołgach Stalina ale jeszcze wcześniejszej, popowstaniowej 1830-31roku
i tej po roku 1864, która przejęła majątki i stare herbowe rodowody Polaków straconych lub wywiezionych na sybir.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Marek Stefan Szmidt, 2013.10.13 o 16:58
Rodzina Konserwatysty wyraźnie zbiedniała po roku 1864, kiedy wywieziono na Syberię braci Piotra i Stefana Detko (wrócili pieszo!) oraz aresztowano i osadzono Bronisława Szmit.
Majątki skonfiskowano
:-(
ale nie wstyd tak zbiednieć :-)

pozdrawiam
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Pytanie do Pana Roberta Winnickiego 
Malawanda, 2013.10.27 o 16:00
Szanowny Autor i szacowni Panowie Dyskutanci,

Z przyjemnością prawdziwą przy niedzieli zaległą lekturę uzupełniam. Świetna Dyskusja!
Czy monsieur Vortex mógłby coś więcej na swój temat ?
(zarzucić :-)?
Styl Waszmości jakoś mi cię kojarzy, ale może nietrafnie...:-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
 
login:
hasło:
 
załóż konto, załóż bloga!
Więcej funkcji, w tym ocenianie i komentowanie artykułów.
odzyskaj hasło
najnowsze komentarze
Re: Konfederacja i przestępcze działania
Piotr Świtecki → Swiatowid
Re: Konfederacja i przestępcze działania
Swiatowid → Piotr Świtecki
Re: Konfederacja i przestępcze działania
Piotr Świtecki → Marek Stefan Szmidt
Re: Nieświadomi
Marek Stefan Szmidt → Piotr Świtecki
Re: Nieświadomi
Piotr Świtecki → Marek Stefan Szmidt
Re: Nieświadomi
Marek Stefan Szmidt → Piotr Świtecki
Re: Nieświadomi
Piotr Świtecki → Marek Stefan Szmidt
Re: Konfederacja i przestępcze działania
Marek Stefan Szmidt → Piotr Świtecki
Re: Konfederacja i przestępcze działania
Piotr Świtecki → Marek Stefan Szmidt
Re: Konfederacja i przestępcze działania
Marek Stefan Szmidt → Piotr Świtecki
Re: Konfederacja i przestępcze działania
Piotr Świtecki → Marek Stefan Szmidt
Re: Konfederacja i przestępcze działania
Marek Stefan Szmidt → Piotr Świtecki
Re: Konfederacja i przestępcze działania
Piotr Świtecki → Marek Stefan Szmidt
Re: Konstytucja
Marek Stefan Szmidt → Piotr Świtecki
więcej…